FAQ – paliwo E10. Czy nadaje się do kosiarek? Czy uszkodzi stary samochód?

Ilość pytań odnośnie paliwa E10, jakie mają kierowcy zmotywowało nas do zebrania kilku najpopularniejszych i stworzenie FAQ. W poniższym artykule dowiecie się czy nowym paliwem można tankować kosiarkę i motocykl, co w momencie wymieszania paliwa Pb95 i E10 oraz co teraz z Twoim dieslem?

Czy mogę mieć w baku benzynę Pb95 i E10?

Jeżeli samochód może jeździć na benzynie E10, będzie jeździł nawet, wtedy gdy w zbiorniku pojawi się mieszanka obu klas. Jeśli benzyna Pb95 nie będzie dostępna na stacji paliw, kierowca będzie mógł zatankować biopaliwo.
Jak E10 wpłynie na mój samochód, jeśli nie jest z nim kompatybilny?
W odróżnieniu od skutków nieprawidłowego zatankowania benzyny i oleju napędowego, wymagającego opróżnienia zbiornika paliwa, wystarczy rozcieńczyć je benzyną Pb95. Jednak jak twierdzi producent paliw Shell, kierowcy nie powinni z tej metody korzystać zbyt często.

Czy paliwem E10 mogę zatankować kosiarkę?

Paliwo tankujemy jednak nie tylko do samochodów, ale też do maszyn ogrodniczych, takich jak np. kosiarki lub piły.
  • Stihl informuje, że paliwo E10 nadaje się do użytku we wszystkich ich urządzeniach spalinowych. Jednakże, z uwagi na zmieniony skład paliwa, może pojawić się konieczność dokonania regulacji gaźnika.
    Dodatkowo Stihl podkreśla, że mieszanki paliwowo-olejowe przygotowane na bazie E10 nie powinny być przechowywane dłużej niż 30 dni. Dlaczego? Bowiem dłuższe przechowywanie może prowadzić do rozdzielenia składników paliwa, co wynika z wiązania etanolu przez wilgoć z powietrza i osadzania się go na dnie kanistra.
  • Honda potwierdza, że paliwo E10 można bezpiecznie stosować w silnikach Honda GX, GXV, GC/GS, GCV oraz w silnikach zaburtowych Honda BF.
  • W przypadku urządzeń Stiga wszystkie silniki (2-suwowe i 4-suwowe) produkowane od roku 2014 są kompatybilne z E10.

Czy mogę zatankować E10, gdy w baku mam nadal Pb95?

Jeżeli samochód może jeździć na benzynie E10, będzie jeździł nawet, wtedy gdy w zbiorniku pojawi się mieszanka obu klas. Jeśli benzyna Pb95 nie będzie dostępna na stacji paliw, kierowca będzie mógł zatankować biopaliwo.

Czy mogę tankować mój motocykl paliwem E10?

Większość samochodów i motocykli zbudowanych od końca lat 90. może używać E10, ale około 600 000 pojazdów – w tym starsze lub klasyczne modele i niektóre motorowery – mogą nie być kompatybilne.
Na pewno każdy wyprodukowany od 2011 roku samochód bez przeszkód może tankować E10.

Co się stanie, gdy kierowca zatankuje E10 do starszego niekompatybilnego samochodu?

W odróżnieniu od skutków nieprawidłowego zatankowania benzyny i oleju napędowego, wymagającego opróżnienia zbiornika paliwa, wystarczy rozcieńczyć je benzyną Pb95. Jednak jak twierdzi producent paliw Shell, kierowcy nie powinni z tej metody korzystać zbyt często.

Nagminne stosowanie benzyny E10 w niekompatybilnym samochodzie, może to spowodować problemy które obejmują:

  • zablokowane filtry paliwa,
  • uszkodzone pompy paliwowe,
  • degradację elastycznych przewodów paliwowych (przewodów paliwowych),
  • skorodowane gaźniki.

Czy w samochodach sportowych należy używać benzyny E10?

Wiele wysokowydajnych samochodów, takich jak BMW M5, Mercedes-AMG A45 i Porsche 911, zostało zoptymalizowanych pod kątem korzystania z paliw wysokooktanowych, o minimalnej liczbie oktanowej 98 RON lub wyższej. Jednak istnieje możliwość korzystania z paliwa E10, choć może to wpłynąć na pewne aspekty pracy silnika.

Użytkownicy paliwa E10 mogą zauważyć pewne subtelne zmiany w reakcji silnika, zwłaszcza w zakresie niskich do średnich obrotów. Chociaż niektóre badania wskazują na niewielki wzrost mocy przy użyciu paliw o wyższej liczbie oktanowej, a niektórzy kierowcy zgłaszają subiektywne odczucie poprawy, nadal istnieje preferowany wybór w postaci benzyny superbezołowiowej.

Czy tankując E10 mogę wjechać do strefy czystego powietrza?

Nowe paliwo nie ma wpływu na to, czy można wjechać samochodem do strefy czystego powietrza, czy strefy niskiej emisji.

To czy będziemy mogli to zrobić, zależy bowiem od normy emisji spalin naszego samochodu. Nie ma zatem znaczenia, z jakiego paliwa korzystamy.

Cześć, Nazywam się Jarek Nawigator i prowadzę GPS Guardian. Wraz z naszym całym zespołem dążymy do tego, aby pojęcia takie jak: M2M, GPS, GSM, telemetria i nie były już więcej niezrozumiałym zbitkiem słów, tylko technologiami, które skutecznie wykorzystasz w swoim biznesie. Nasze rozwiązanie GPS Guardian pomoże sprostać wyzwaniom związanym z zarządzaniem flotami samochodów osobowych, ciężarowych czy maszyn, umożliwi podniesienie wydajności i namierzy miejsca, gdzie Twoi pracownicy generują niepotrzebne koszty.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Wypełnij formularz, a
my skontaktujemy się
z Tobą w ciągu
24 godzin.

lub zobacz cennik
0
0
Wyślij zapytanie