Na początek
OMC ENVAG to spółka będąca kontynuatorem działań OMC Ltd. Jej głównym profilem działalności jest dostarczanie zaawansowanej technologii kontrolno-pomiarowej, a także dystrybucja tejże aparatury na terenie całej Europy. ENVAG dysponuje blisko 50-pojazdami różnego typu. Firma została wielokrotnie wyłaniana jako zwycięzca prestiżowych przetargów organizowanych przez: Bank Światowy, Europejski Komitet Standaryzacji PHARE czy Ministerstwo Ochrony Środowiska.
Cel przedsiębiorstwa
Skala i zasięg działalności warszawskiego przedsiębiorstwa wymusiła porzucenie Excela na rzecz nowoczesnego narzędzia umożliwiającego zarządcy floty w procesie kierowania ruchomościami.
„Rozważania nad inwestycją w system monitoringu GPS zostały poprzedzone wnikliwą analizą będącą podstawą do zdefiniowania celów, które zamierzaliśmy osiągnąć z nową technologią. Poszukiwaliśmy rozwiązania umożliwiającego: kontrolę kierowców, optymalizację kosztów oraz automatyzację procesów administracyjnych m.in. rozliczanie delegacji czy ewidencji wykorzystywania pojazdów do celów prywatnych. Naszym wymaganiom sprostał system GPS Guardian” – powiedział Krzysztof Racz administrator floty.
Wdrożenie monitoringu GPS
Precyzyjnie zdefiniowane cele oraz wysokie oczekiwania wymagały zaimplementowania zaawansowanej konstrukcji. Pojazdy zostały wyposażone w centrale telemetryczne wspierające system identyfikacji pojazdów, technologię „jazda prywatna/jazda służbowa” oraz podłączenie do szyny informatycznej CAN. Montaż obejmował 26-pojazdów osobowych i dostawczych z rocznika 2007-2015. Instalacja i kalibracja przebiegła sprawnie, a wszystkie uzyskane dane były satysfakcjonujące. System mógł zostać oddany do użytku dla firmy ENVAG.
„Praca z systemem GPS Guardian obyła się bez niedomówień – aplikacja jest intuicyjna i opanowanie jej zajęło mniej czasu niż myśleliśmy. Skonfigurowaliśmy system w taki sposób, aby zminimalizować ilość wejść na aplikację; wykorzystaliśmy automatyczne raportowanie (raporty z tras i postojów, raporty jazda prywatna/służbowa oraz raporty paliwa). Dodatkowo zdefiniowaliśmy alarmy prędkości oraz geo-ogrodzenia, które na bieżąco informowały odpowiednie osoby o wykroczeniach.” – Dopowiedział Krzysztof Racz.
Firma ENVAG skutecznie stosowała reguły automatyzacji w ramach systemu GPS Guardian w taki sposób użytkownik otrzymuje istotne powiadomienia na e-mail bądź telefon. W przypadku raportów generowane są one zgodnie z ustalonym przez administratora harmonogramie.
Dedykowany raport prędkości
Firma ENVAG wykazała się bardzo dużym zaangażowaniem w zarządzaniu flotą i nieustannie poszukiwała sposobu na osiągnięcie jeszcze korzystniejszych wyników – efektem czego był pomysł na stworzenie raportu z dystansu powyżej prędkości – przyjęliśmy zlecenie i przygotowaliśmy moduł zgodny z wytycznymi.
„Zaobserwowaliśmy pierwsze korzyści z wdrożenia systemu; koszty na paliwo spadło, a rozliczanie delegacji oraz jazd prywatnych zostało znacznie przyśpieszone. Co ciekawe zredukowana została również szkodowość jazdy kierowców; świadomość o istnieniu systemu GPS w ich pojazdach spowodowała obniżenie zbędnego ryzyka na drodze. Napotkaliśmy jednak inny problem – będący głównym źródłem inspiracji do raportu z dystansu powyżej prędkości – mianowicie część z naszych pojazdów coraz częściej wymagała serwisu, niektóre nawet wymagały wielokrotnej wymiany silnika. Przeprowadziliśmy wewnętrzną analizę i dotarliśmy do źródła problemu, była nim „ciężka noga” co poniektórych kierowców.” – Wspomniał Krzysztof Racz.
Podsumowanie
Dziękujemy firmie ENVAG za wyrażenie zgody na podzielenie się cennymi informacjami. Jesteśmy dumni, że współpracujemy z firmami, które świadomie stosują politykę flotową i swe działania opierają na nowoczesnej technologii.
„GPS Guardian dostarczył nam dokładnie to, czego oczekiwaliśmy. Ponadto firma wykazała się wysoką elastycznością oraz wiedzą; stworzyła dla nas raport zgodnie ze wszystkimi wytycznymi. Zastosowanie monitoringu umożliwiło nam skuteczną realizację celów: zredukowaliśmy czynności administracyjne, nasi kierowcy zostali zwolnieni z obowiązku prowadzenia ewidencji, zaobserwowaliśmy spadek zużycia paliwa oraz obniżyliśmy ilość wykonanych serwisów.” – Zakończył Krzysztof Racz.