Monitoring GPS to tylko narzędzie
Rozpocznę z odważną tezą … system lokalizacji, to tylko narzędzie. Właśnie tak! To od Ciebie zależy, czy zostanie wykorzystane do zbudowania mocnych fundamentów przedsiębiorstwa czy też przekształci je w „państwo” policyjne. Pierwszym krokiem powinno być więc dokładne określenie celu wdrożenia systemu lokalizacji GPS. Nie należy skupiać swojej uwagi tylko i wyłączenie na procentach i oszczędnościach, ale także na zrozumieniu swoich pracowników.
Możesz mieć przeczucie, że część z nich sztucznie „napompowuje” swoje godziny pracy. Pewnie nawet masz rację, ale jak udowodnisz, że ktoś wziął extra 15 minut? A nawet jeśli, to czy jest to warte sporu? Może się przecież okazać, że papierowa ewidencja wykonanych zleceń jest niewygodna i często wypełniania po macoszemu. Kierowca wybiera niewłaściwe trasy, ponieważ innych nie zna. Technologia GPS przyczynia się do optymalizacji tego zadania – wszystko rejestrowane jest w systemie do zarządzania flotą. Pracownicy rozliczani są na podstawie automatycznych raportów, które summa summarum przekładają się na zmniejszenie liczby nadgodzin.
Pogawędki i 10% wzrost nadgodzin
Indywidualne raportowanie jest bardzo przydatne do analizy, gdzie kierowcy popełniają błędne decyzje. Może się okazać, że kierowca notorycznie jeździ dłuższą czy bardziej zakorkowaną trasą. Właściwa weryfikacja i poprawa tego nawyku może przełożyć się na kilkuprocentowy wzrost oszczędności na paliwie, efektywność jednostki czy właśnie obniżenie ilości nadgodzin. Jeden z naszych klientów miał problem ze zbyt długimi serwisami wykonywanymi przez instalatorów. Okazało się, że kilku z nich jest bardzo towarzyskimi osobami i sporą ilość czasu poświęcają na „pogawędki”. Rozwiązanie tego problemu okazało się bardzo proste. Firma wdrożyła system gratyfikacji za utrzymywanie czasu serwisu w ustalonej normie. System został rozszerzony o statusy pracownika „Instalacja, poza instalacja, uśpienie oraz w trasie”. Pozwoliło to na 10% obniżkę nadgodzin.
Sukces jest budowany przez wszystkich
Droga do osiągnięcia lepszych wyników przedsiębiorstwa jest budowana przez wszystkich. Technologia GPS wskaże Tobie, gdzie możesz poprawić operacje flotowe i gdzie możesz zmniejszyć koszty wynagrodzeń z tytułu nadgodzin. Kolejnym zadaniem jest przedstawienie tego pracownikom w taki sposób, aby ich efektywność wzrosła bez uszczerbku na samopoczuciu.