Kiedy powiem dość nadgodzinom

Nieefektywna praca, niepotrzebne nadgodziny i oszustwa płacowe. Te ostatnie mają miejsce coraz rzadziej, ale wciąż spędzają sen z powiek każdego fleet managera. Wszystkie wymienione czynniki przekładają się na znaczące koszty, które można obniżyć i efektywniej wykorzystać. Teraz stoimy przed pytaniem – „Jak to zrobić?” Odpowiedź na nie wcale nie jest prosta i jednoznaczna.

Kot i pies

Monitoring GPS to tylko narzędzie

 

Rozpocznę z odważną tezą … system lokalizacji, to tylko narzędzie. Właśnie tak! To od Ciebie zależy, czy zostanie wykorzystane do zbudowania mocnych fundamentów przedsiębiorstwa czy też przekształci je w „państwo” policyjne. Pierwszym krokiem powinno być więc dokładne określenie celu wdrożenia systemu lokalizacji GPS. Nie należy skupiać swojej uwagi tylko i wyłączenie na procentach i oszczędnościach, ale także na zrozumieniu swoich pracowników.

 

Możesz mieć przeczucie, że część z nich sztucznie „napompowuje” swoje godziny pracy.  Pewnie nawet masz rację, ale jak udowodnisz, że ktoś wziął extra 15 minut? A nawet jeśli, to czy jest to warte sporu? Może się przecież okazać, że papierowa ewidencja wykonanych zleceń jest niewygodna i często wypełniania po macoszemu. Kierowca wybiera niewłaściwe trasy, ponieważ innych nie zna. Technologia GPS przyczynia się do optymalizacji tego zadania – wszystko rejestrowane jest w systemie do zarządzania flotą. Pracownicy rozliczani są na podstawie automatycznych raportów, które summa summarum przekładają się na zmniejszenie liczby nadgodzin.

 

Pogawędki i 10% wzrost nadgodzin

 

Indywidualne raportowanie jest bardzo przydatne do analizy, gdzie kierowcy popełniają błędne decyzje. Może się okazać, że kierowca notorycznie jeździ dłuższą czy bardziej zakorkowaną trasą. Właściwa weryfikacja i poprawa tego nawyku może przełożyć się na kilkuprocentowy wzrost oszczędności na paliwie, efektywność jednostki czy właśnie obniżenie ilości nadgodzin. Jeden z naszych klientów miał problem ze zbyt długimi serwisami wykonywanymi przez instalatorów. Okazało się, że kilku z nich jest bardzo towarzyskimi osobami i sporą ilość czasu poświęcają na „pogawędki”. Rozwiązanie tego problemu okazało się bardzo proste. Firma wdrożyła system gratyfikacji za utrzymywanie czasu serwisu w ustalonej normie. System został rozszerzony o statusy pracownika „Instalacja, poza instalacja, uśpienie oraz w trasie”. Pozwoliło to na 10% obniżkę nadgodzin.

 

Sukces jest budowany przez wszystkich

 

Droga do osiągnięcia lepszych wyników przedsiębiorstwa jest budowana przez wszystkich. Technologia GPS wskaże Tobie, gdzie możesz poprawić operacje flotowe i gdzie możesz zmniejszyć koszty wynagrodzeń z tytułu nadgodzin. Kolejnym zadaniem jest przedstawienie tego pracownikom w taki sposób, aby ich efektywność wzrosła bez uszczerbku na samopoczuciu.

Pobierz bezpłatny poradnik i dowiedz się jak wprowadzać monitoring GPS w zgodzie z RODO i Kodeksem Pracy

Cześć, Nazywam się Jarek Nawigator i prowadzę GPS Guardian. Wraz z naszym całym zespołem dążymy do tego, aby pojęcia takie jak: M2M, GPS, GSM, telemetria i nie były już więcej niezrozumiałym zbitkiem słów, tylko technologiami, które skutecznie wykorzystasz w swoim biznesie. Nasze rozwiązanie GPS Guardian pomoże sprostać wyzwaniom związanym z zarządzaniem flotami samochodów osobowych, ciężarowych czy maszyn, umożliwi podniesienie wydajności i namierzy miejsca, gdzie Twoi pracownicy generują niepotrzebne koszty.